Matcha Bowl

SAMSUNG CSC

inneholder affiliatelenker

Forfriskende smoothie bowl med masse godt! NAM! 🙂

I dag har jeg brukt både grønnkål og banan for å gi meg selv en skikkelig boost av næring. Det blir det virkelig sammen med matcha og de andre ingrediensene.

Forresten JA, jeg har brukt banan! Det er ikke så ofte jeg bruker banan i oppskriftene mine, ikke fordi det ikke er sunt, men det inneholder noe mer karbohydrater enn de fleste andre frukter. Det betyr ikke at man ikke kan spise det for det ;). Visste du forresten at det er forskjell på bananer og hvor høy blodsukkerstigning de gir?

Kort forklart har en mindre moden banan lavere glykemisk indeks enn en mer moden banan. Glykemisk indeks sier noe om hvor mye blodsukkeret stiger etter inntak av forskjellige karbohydrater. Jeg kommer tilbake med et eget innlegg om nettopp dette samt om alternativer til sukker.

SAMSUNG CSC
 

Matcha bowl

1 Porsjon

1 Banan – gjerne fryst i biter

1 Håndfull grønnkål

Iskald kokosmelk

1 ss Erteprotein

1 ts Matcha Green Tea Powder

1 1/4 Avokado – kan sløyfes

Eventuelt annen søtning om du ønsker en søtere smak. 

 

FREMGANGSMÅTE

1. Bland sammen banan, grønnkål, avokado og litt melk i en blender. Spe med mer kokosmelk underveis til du får en ønsket konsistens.

SAMSUNG CSC

TOPPING

Kokosstrø

Supernature loves fruit snack

Gojibær

Frosne bringebær

SAMSUNG CSC

-MariaMarisol

 

#matcha #matchabowl #greentea #sunt #smoothie #smoothiebowl #oppskrift #mat
4 kommentarer

Siste innlegg