Middagspai med kylling

SAMSUNG CSC

Middagspai med kylling helt uten gluten, melk, soya og korn. En sunn og god lavkarbo/paleo middag til hele familien!

Jeg har brukt kyllingkjøttdeig i paien min i dag, men du kan fint bruke det du ønsker av proteinkilde, eller du kan lage en vegetarpai og fylle med masse grønnsaker.

SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSC

Middagspai

BUNN

95 g Mandelmel

25 g Smør, romtemperert- jeg bruker melkefri melange

1 Egg

1 Klype Himlayasalt

2 ss Kokosolje

 

FREMGANGSMÅTE

1. Del smøret i terninger og kna det inn i melet.

2. Bland inn egg og salt, rør tilslutt inn 2 ss smeltet kokosolje og kna til du får en fast deig.

3. Ha deigen over i en paiform på 26 cm i diameter, ta det med ro for selvom deigen ser alt for liten ut så er den ikke det! Legg gjerne et bakeppair over deigen og trykk deigen ut i formen. 

4. Prikk deigen med en gaffel, og forstek deigen på 165 grader i ca 8 min.

SAMSUNG CSC

 

FYLL

1 pk Kyllingkjøttdeig

5 Egg

1 dl Vann

Valgfrie grønnsaker.- Jeg brukte paprika, squash, purre, løk og spinat

Himalayasalt

Pepper

Paprikakrydder

Chilikrydder

Olje

Urter,- jeg brukte gressløk

 

FREMGANGSMÅTE

1. Stek kjøttdeigen med krydder og olje. Jeg brukte de som er nevnt ovenfor.

2. Kutt og del grønnsaker i ønsket størrelse.

3. Pisk sammen egg, vann og himalayasalt

4. Fyll den forstekte bunnen med grønnsaker og kjøttdeig, hell deretter over eggestanden. 

5. Sett midt i ovnen på 170  grader i ca 30 min.

SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSC

-MariaMarisol

#middag #pai #oppskrift #kylling #kyllingpai #lavkarbo #lavkarbo #paleo #sunt #sunnmat
2 kommentarer
    1. Takk for oppskrift – jeg er glad i pai og synes det er supert kjekt å ha i kjøleskapet/frys og bare ta opp for å ha med ut på lunsj 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg