Ny måte å lage lavkarbobrød på

SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSC

inneholder affiliatelenker

Ny oppskrift ♥

100% lavkarbo/paleo og herlighet så godt det smaker! Det er absolutt det beste sunne brødet jeg har laget, det smaker ikke tungt og faller ikke fra hver andre som andre sunne brød lett kan gjøre. Brødet er helt uten gluten, melk, gjær, soya og korn.

SAMSUNG CSC

Hemmeligheten er at brødet er bakt på nøttesmør! Det gir den flotte, gode konsistensen og smaken. Jeg har brukt mandelsmør som jeg har laget selv, men du kan fint bruke ferdig kjøpt, f.eks dette fra Økosjokolade.

SAMSUNG CSC

Av frø har jeg kun brukt linfrø og ellers ikke noe frø og kjerner. Jeg vet at det er flere som ikke er så glad i smaken av frø/kjerner og derfor ville jeg prøve å lage et brød nesten uten.

Neste gang skal jeg triple oppskriften og fryse ned 2 stk. På den måten har jeg et sunt brød lett tilgjengelig. 

SAMSUNG CSC

BRØD

1 Brød

190 g Mandelsmør – hjemmelaget oppskrift her

6 Egg

2 ss Fibersirup gold eller honning. – Bruker du honning får du et 100 % paleo brød.

1 ts Eplecidereddik

1 ts Bakepulver

1/2 ts Himalayasalt

3 ss Kokosmel

120 g knuste Linfrø

 

FREMGANGSMÅTE

1. Sett ovnen på 175 grader varmluft.

2 Ha mandelsmør, egg, fibersirup og eplecidereddik i en bolle og pisk godt sammen med en mikser.

3. Rør de tørre ingrediensene sammen, pisk de inn i de våte og bland godt sammen.

4. Ha et bakepapir i en brødform og hell deigen over

5. Stek midt i ovnen i ca 35-40 min.

6. Avkjøl brødet 10 min på rist, deretter ta det ut og avkjøl videre.

SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSC

-MariaMarisol

#brød #lavkarbo #paleo #oppskrift #lavkarbobrød #glutenfri #melkefri #sukkerfri #sunt #mat #helse #kosthold

4 kommentarer
    1. Hei,
      Takk for flott oppskrift! Ser fristende ut 🙂
      har du forsøkt å lage brødet uten honning og sirup? Jeg tåler ingen av delene, og må lage noe uten søtning.
      Tips :)?
      Mvh
      Kaja

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg