Smoothie med mitt favorittprotein

SAMSUNG CSC

For meg er det veldig viktig å ha et balansert kosthold som både inneholder fett, proteiner og karbohydrater. Jeg er derimot opptatt av hvor jeg får denne næringen fra, og ren naturlig mat uten masse tilsetningsstoffer er det jeg bygger kostholdet mitt på. 

Å få i meg nok proteiner syntes jeg både kan være vanskelig og utfordrende til tider, spesielt fordi kjøtt ikke er en av mine favoritter. Ofte tilsetter jeg litt ekstra eggehvitter i maten bare for å få i meg litt ekstra proteiner, men det kan rett og slett bli for mye egg! 

Jeg er heller ikke “fan” av alle disse proteinpulverne på markedet som reklamers til de som trener masse. Grunnen til det er fordi pulverne som regel inneholder så mye mer en kun rene proteiner, masse kunstige stoffer som ikke er bra for oss

Heldigvis finnes det proteinpulver som er naturlig, rene og har et høyt innhold av proteiner. Mitt favoritt pulver er planteproteinet erteprotein.

 

SAMSUNG CSC
 

SAMSUNG CSC
 

Erteprotein inneholder hele 82% protein i tilegg til alle de 9 essensielle aminosyrene. Den er også uten gluten, melk, soya, søtningstoffer og tilsetningsstoffer. På grunn av det høye innholdet protein er pulveret lavt på fett og karbohydrater som er ypperlig når det er proteiner man vil ha i seg. Proteinpulveret er laget av gule erter og er lett fordøyelig og tas lett opp i kroppen. 

 

Jeg bruker erteprotein både i smoothie, shaker, pannekaker, baking og som jevning i supper og sauser. Det har en nøytral smak som egner seg i det meste og gir en god kremet konsistens.

Andre proteinpulver jeg bruker er hampprotein og noe risprotein, begge naturlige og rike på proteiner. 

Alle tre finnes i forskjellige varianter fra ulike leverandører. Noen er også tilsatt smak i form av f.eks stevia og vanilje, som fortsatt gjør produktene rene og naturlige. Jeg bruker som regel protein fra Supernature som er lett å få tak i på helsekost.

Ellers fra andre leverandører kan proteinpulver også kjøpes på blant annet iherb.

 
SAMSUNG CSC

Smoothie med erteprotein

1 liten Mango

1 Eple

2,5-3 dl Kokosmelk light

2 ts (eller mer) Erteprotein 

Noen dråper presset sitron

Noen dråper stevia vanilje

 

FREMGANGSMÅTE

1. Bland alle ingrediensene i en blender til kremet konsistens.

Nyt gjerne smoothien med fersk frukt, bær, kokoschips og nøtter.

SAMSUNG CSC


– Maria Marisol

 

 

#smoothie#mangosmoothie#erteprotein#favoritt#protein#proteinpulver#sunt#rent#naturlig#mat#oppskrift#helse#ernæring
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg