Avokado-iskrem

SAMSUNG CSC

Hei og god formiddag!

Jeg må bare si at jeg kjenner det bruser over i meg om dagen da jeg ser andre bloggere, nettsider osv. kjører på med “sommerkroppenhysteriet”, “gå ned 5 kg”, dietter og slankekurer. For meg handler det om livsstil, et valg om et sunt og næringsrikt kosthold som er godt for kroppen. Noe man kan leve med som gir god helse, glede, energi og en sunn kropp. – Dette er noe jeg virkelig brenner for og som jeg har lyst til å skrive mer om på bloggen. Håper dette er noe dere ønsker at jeg skal dele med dere! ♥ 

 


 

Over til dagens oppskrift. Jeg startet faktisk med iskrem til frokost i dag 😀 Jeg klarte rett og slett ikke vente til isen hadde stått lenge nok i fryseren og stivnet helt, men vet du hva det gjorde absolutt ingen ting! Smaken og konsistensen var helt perfekt for det, selvom den var litt myk. 

Isen er laget med kun 4 ingredienser, og næringsinnholdet er helt fantastisk. Dette er hva jeg kaller “dessert til frokost” på sitt beste! 😀

SAMSUNG CSC

Avokado – iskrem

 

1 boks Fulfett kokosmelk

1 1/2 Avokado- medium størrelse  eller 2 små

1-2 ss Sitronsaft eller limesaft

3-4 ss Agavesirup

 

FREMGANGSMÅTE

1. Sett en boks med kokosmelk i kjøleskapet eller over natten eller i noen timer slik at den skiller seg og du får et tykt lag på toppen.

2. Del opp avokado og mos kjøttet med en stavmikser eller food processor sammen med 1-2 spiseskjeer sitronsaft, kjør til en kremet glatt konsistens.

SAMSUNG CSCSAMSUNG CSC

3. Ta ut den tykke delen av kokosmelken og ha det i en bolle og pisk det opp til det ligner en krem konsistens.

SAMSUNG CSCSAMSUNG CSC

4.Bruk en slikkepott og vend avokadokremen inn i den piskede kokoskremen og bland det forsiktig sammen.

5. Vend tilslutt inn agavesirup på samme måte som avokadokremen.- Smak til underveis hvor søt du vil ha den.

SAMSUNG CSCSAMSUNG CSC

6. Hell blandingen i en form og dekk med plastfolie helt ned på blandingen. (se bilde)

7. Sett i fryseren i 4 timer, eller lenger og nyt! 

SAMSUNG CSC
 

TIPS!

– Isen kan oppbevares i ganske lang tid i fryseren, men den kan krystallisere seg på toppen. Det du kan gjøre da er å bruke en kniv å skjære ut biter av isen og ha det i en food prosessor eller blender, da vil den bli kremete og god igjen. Som regel vil det bare være toppen som er krystallisert og derfor lett å blende den sammen igjen.

– Du kan også gjøre som meg å spise den etter et par timer, den er like god, bare ikke helt stiv.;)

– Agavesirup har jeg brukt fra økosjokolade kan byttes ut mot honning, yaconsirup eller annen søtning. Smak til underveis.

 

 

#iskrem#avokadois#sunt#mat#helse#kosthold#ernæring#paleo#vegan#oppskrift#sukkerfri#melkefri#avokado
6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg