Bulletproof Mocha

SAMSUNG CSC

Jeg er fortsatt i fasen hvor jeg lærer å like meg kaffe, hehehe XD

En næringsrik “bulletproof coffee”  med litt ekstra smak kjører jeg i meg (gjerne om morgenen) med et smil 😉

Jeg bruker MCT-olje ( medium chain triglycerides ) som er en kokosolje på “speed”, den inneholder mellomlange fettsyrer som tas lett opp i kroppen . Den er derfor ekstra bra for syke, svake eller de som har vanskelig med å ta opp næring fra tarmen, da MCT er løslige i vann og trenger ikke galle for å fordøyes.

MCT- olje er bra for flere ting som blandt annet:

 – Er med på å gi et stabilt blodsukker

– Kan hjelpe mot fordøyelsesbesvær og dysfunksjonell tarm

– Gir raskt energi som varer lenge

MCT er smaksnøytralt og passer derfor perfekt i en “bulletproof coffee “.

I dag har jeg laget en MOCHA versjon, nam! Denne annbefales!

 

SAMSUNG CSC

Bulletproof Mocha

1 kopp Svart kaffe

1 ss MCT-olje

1 ss Usaltet smør

1 ts Rå kakaopulver

1/2 ts Økologisk vaniljepulver

Evt Stevia /kokosblomstsukker om du vil ha den litt søt.

 

FREMGANGSMÅTE

Hell en kopp ferdig kokt kaffe i en blender sammen med resten av ingrediensene og kjør sammen til en jevn blanding med herlig skum.

SAMSUNG CSC

TIPS!

– For en vanlig bulletproof coffee blander du kun sammen kaffe, smør og MCT på samme måten.

 

#bulletproof#coffee#sunt#helse#kosthold#ernæring#lavkarbo#fettkaffe#mctolje#kokosolje#smør#bulletproofcoffee
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg