Raw sjokoladeugler

SAMSUNG CSC

Hello friday and vacay! 😀 

Denne måneden ble det visst to oppskrifter på meg i samarbeid med Atkins Norge, noe som bare er gøy.

Jeg har jeg laget  en porsjon raw sjokolade, perfekt som litt ekstra kos i vinterfeiren.

 

SAMSUNG CSC

Raw sjokolade

Base

50 g Kakaosmør

100 g Kakaomasse

2 ss Yaconsirup

20 g Kokosblomstsukker

1 klype salt

Med disse ingrediensene får du en god sjokolade, men ved å tilsette litt ekstra blir sjokoladen enda bedre, mer fyldig og rund i smaken.

Tileggsingredienser

1-2 ts Vaniljepulver 

1 ss Lecithin

 

FREMGANGSMÅTE:

1. Hakk kakaosmør og kakaomasse i mindre biter og smelt over vannbad.

2. Tilsett yaconsirup og kokosblomstsukker og smakt til med vanilje og himalayasalt.

3.  Ha tilslutt i 1 ss Lecithin og bland godt sammen.

4. Hell sjokoladen over i former og sett i kjøleskapet til det stivner. 

 

SAMSUNG CSC
 

Tips!

–  For å lage sjokolade trenger du egentlig kun 3 ting: kakaomasse,kakaosmør og søtning. Her har jeg både brukt yaconsirup og kokosblomstsukker, men du kan fint kun bruke en av delene eller noe helt annet som f.eks agavesirup eller stevia. Smak deg bare frem.

– Alle ingrediensene jeg har brukt bortsett fra Lecithin kan kjøpes hos Økosjokolade.no eller på helsekost , der kan du også få taki Lecithin.

– Kakaomasse og kakaosmør gjør at sjokoladen tåler romteperatur og holder seg fast.

– Jeg bruker Lecithin i sjokoladen min som er et fettstoff. Det blir ofte brukt i “kjøpesjokolade” og er en emulgator som gjør at den blander fett og vann, dermed blir sjokoladen myk og deilig. Den smelter på tungen og ikke i fingrene.;)

– Vaniljepulver gir en god mildere smak på sjokoladen, jeg smaker til med 1-2 ts. Du kan også bruke andre smaker f.eks lakris eller peppermynte.

 

SAMSUNG CSC

 

Inneholder sponsede produkter

#raw#sjokolade#sukkerfri#melkefri#rawfood#rawsjokolade#mat#helse#kosthold#ernæring
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg