SOPPSALAT

SAMSUNG CSC
 

Hei dere!♥ Håper dere har en bra start på en ny uke!

Dagens middag ble visst en vegetarsalat og dermed ble det rett og slett “kjøttfri mandag” på meg. 🙂 Sopp blir mye brukt i vegetarretter, det tilfører så mye god smak, så i dag har jeg brukt fersk champignon. Som tilbehør serverte jeg ristede nøtter og gresskarkjerner og hummus, som jeg dessverre ikke fikk tatt bilde av før det forsvant.;)

 

SAMSUNG CSC

 

SOPPSALAT

Fersk Champignon

Spinat

Ruccula

Salat

Spirer

Tomat

 Agurk

Squash

Olivenolje

Krydder

 

TILBEHØR

Ristet gresskarkjerner og nøtter

Hummus

 

FREMGANGSMÅTE

1. Kutt opp squash og stek i en panne med litt olje, krydder og urter. 

2. Ta squashen ut av pannen og stek kuttet og renset champignon til den blir gylden og bryn.

3. Bland sammen resten av ingrediensene til salaten, ha over en god olivenolje og server med hummus, ristede nøtter og kjerner.

Jeg brukte de grønnsakene jeg hadde tilgjengelig, men du kan selvfølgelig bruke andre også 😉

( Oppskrift på hummus lenger ned )

 

SAMSUNG CSC
 

HUMMUS

1 boks Kikerter økologisk

1/2 Sitron, saften

2 fedd Hvitløk

Ca 1/2 dl Extra virgin olivenolje

1 liten ss Tahini eller smak til med sesamolje

Himalayasalt

1 klype Spisskum

Paprikapulver eller kajennepepper

 

FREMGANGSMÅTE

Les “tips” lenger ned.

1. Ha kikertene i et dørslag og skyll godt.

2. Hell deretter kikertene og resten av ingrediensene i en foodprosessor, og kjør til en jevn konsistens. – Kan godt ha litt biter av kikerter, det er bare godt.

3. Smak evnt til med  mer sitronsaft, salt og krydder.

 

TIPS

– Tahini er en pure av sesamfrø, det lages selv eller kjøpes på butikken. I stedet for tahini kan du smake til med sesamolje i hummusen.

– Økologiske kikerter kan kjøpes på vanlig matbutikk, jeg kjøpte fra merket GoGreen på Kiwi.

– Tilsett helst litt og litt olivenolje om gangen, det kan fort bli litt mye.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg