Kokoslappelunsj

SAMSUNG CSC

Hei, hopp og god søndag til dere! For en deilig dag! ♥

Til lunsj i dag serverte jeg kokoslapper. Nam! Jeg har delt oppskrift på disse før, men jeg deler den igjen her. Denne gangen doblet jeg også oppskriften.

Kokoslappene er helt fri for gluten/hvete, melk, soya, gjær og raffinert sukker. De er perfekte på et lavkarbo kosthold, eller for deg som rett og slett bare vil spise litt sunnere. 

Alle ingrediensene får du tak i på en vanlig dagligvarebutikk.

 

SAMSUNG CSC
 

Kokoslapper 

Til ca 8 stk

6 egg

6 ss Kokosmelk

4 toppede ss Kokosmasse

1 1/2 ss Fiberhusk

2 klyper Salt

1 ts Vaniljepulver (kan sløyfes)

Melkefritt smør / cocosa pure til steking

 

TOPPING

Økologisk Kokosflak/chips

Oppkuttet Mango

Ferske Blåbær

 

SAMSUNG CSC
 

FREMGANGSMÅTE:

1. Pisk eggene lett sammen for hånd, og bland inn kokosmelken.

2. Rør sammen de tørre ingrediensene, tilsett i røren og bland godt sammen.

3. La røren stå å svelle i noen minutter så fiberhusken får gjort jobben sin.

4. Ha smør i en stekepanne på middels varme, og stek lappene til de er gyldne på begge sider.

5. Server gjerne med kokosflak, oppkuttet frukt og bær.

 

SAMSUNG CSC
 

TIPS

– Kokos i seg selv smaker søtt, derfor trenger du ikke søtning i røren. Vil du derimot ha røren enda søtere kan du tilsette f.eks stevia, kokosblomstsukker, sukrin eller lignende.

– Stek gjerne i Cocosa Pure, en optimal stekeolje. Jeg var dessverre tom for denne nå og brukte melkefritt smør i stedet.

– Følg meg gjerne på snap for fremgangsmåte og mer inspirasjon 🙂  Jeg heter ” mariamarisol”. 

#lavkarbo#lapper#pannekaker#kokoslapper#sunt#mat#helse#kosthold#glutenfri#melkefri#sukkerfri
3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg