Steinalderrundstykker

SAMSUNG CSC
 

Brunsj`n sin det! ;D

En sen og god “frokost” er på sin plass på en søndag syntes jeg… hehehe;) 

Denne helgen har jeg hatt den største ryddesjauen ever! Alle klesskap er gjennomgått, flere søppelposer er fylt som skal til Fretex, resten av klærne ligger nå pent brettet med kun det jeg “tror” kommer til å bli brukt igjen.. ( for se hvor lenge det varer (;  )

Over til dagens oppskrift, jeg har laget steinalder rundstykker i muffinsformer.  Disse metter godt og er rett og slett helt herlige! Jeg elsker når man får energi og godt med næring fra gode ingredienser:) 

 

SAMSUNG CSC
 

 

Steinalderrundstykker

100 g Gresskarkjerner

100 g Solsikkekjerner

100 g Sesamfrø

100 g Linfrø

100 g Mandler

100 g Hasselnøtter

3 egg

6 ts Cocosa kokosolje

1/2 ts Himalayasalt

 

FREMGANGSMÅTE

1. Legg gjerne nøtter og frø i vann over natten. ( kan sløyfes)

2. Grovhakk mandler og hasselnøtter og bland sammen med kjerner, frø og salt.

3. Bland sammen eggene og rør inn sammen med nøttene.

4. Smelt kokosolje og tilsett tilslutt.

5. Fordel røren i ca 12 muffinsformer, jeg brukte silikonformer.

6. Sett midt i ovnen på 140 grader i ca 45-50 minutter.

7. Avkjøl på rist i formene i ca 1 time. 

 

SAMSUNG CSC

 

 

TIPS!

– Andre nøtter og frø kan erstatte overnevnte.

– Viktig at de avkjøles i en time ellers smuldrer de bare opp.

– Server med godt pålegg. 😀

 


 

#lavkarbo#steinalderbrød#rundstykker#sunt#glutenfri#melkefri#sukkerfri#paleo
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg