Bortglemt dessert

SAMSUNG CSC
Hei og hopp! ♥

Lyst på en god gammel dessert i dag?

Dette var en av mine favorittoppskrifter som barn, både før og etter omlegging av kostholdet fordi den enkelt kan gjøres supersunn… Jeg snakker selvfølgelig om eggedosis.:D

 

SAMSUNG CSC
 

 

EGGEDOSIS

3 Egg

2 ts Stevia

1-2 ss Sukrin

Revet appelsinskall ( kan sløyfes)

Revet sjokolade, f.eks Atkins Crispy Milk Chocolate ( kan sløyfes)

Friske bær

 

FREMGANGSMÅTE

 

1.Pisk egg og søtning til stiv eggedosis. Det tar litt tid, så her må man være tålmodig;)

2. Hell over i pene skåler, og server gjerne med revet appelsinskall,sjokolade og bær.

 

Nam! Enkelt og så utrolig godt! Smakene kan du variere f.eks med kanel og vanilje. Egg er jo i tillegg kjempesunt, og du får i deg masse næring.;)

 

 

#dessert#oppskrift#lavkarbo#sukkerfri#eggedosis#mat#kosthold#ernæring
5 kommentarer
    1. Så helt nydelig ut! eggedosis er jo bare kjempegodt. Lenge siden jeg har smakt det, så nå skal det testes igjen snart 😀 men jeg lurer på en ting. I stedet for stevia. Hva kan man bruke da? (:

    2. Henriette Celin: Hei, ja eggedosis er så godt og undervurdert .
      I steden for stevia kan du bruke f.eks kokosblomstsukker. Det er et naturlig alternativ til sukker. Jeg bruker det fra merket SOMA, som har en veldig god smak syntes jeg..:)
      Ellers finnes det andre ting som splenda eller tagatesse, men det er ikke noe jeg pleier å bruke så mye, men her kan du smake deg frem:)

    3. SV: Aha! ja, det er litt lettere for min del tror jeg. Men hva kan man bruke i stedet for sukrin da? trodde det var der man kunne bytte ut med sukker, hehe. Føler meg veldig dum men x)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg