Søndags vafler

SAMSUNG CSC
 

God søndag! 

I dag er jeg i skikkelig “søndagsmodus”! Her snakker vi joggebukse, tøfler and no makeup on! Akkurat sånn jeg liker det best 😉

Det er vel lov å si at noen dager er jeg er mer sliten enn andre, og i dag er en sånn dag. Når jeg kjenner kroppen sier ifra må jeg bare lytte til den og ta det med ro…

Det skjer mye om dagen, både på skolen og ellers. -Vi har blandt annet begynt med voksing, og kjemisk peeling på skolen. Det er veldig veldig gøy, men det gjelder å holde tunga rett i munn… Lærerne sier at i løpet av årene på Hudpleieakademiet blir huden litt “ødelagt”, men så blir den fin igjen etterpå.;)  Det er ikke så rart med tanke på alle behandlingene vi utfører på hverandre hver dag.

Uansett, nå koser jeg meg med deilige vafler, som kroppen min rett og slett elsker!   Oppskriften er lavkarbo, allergivenlig og enkel å lage. 😀 

 

SAMSUNG CSC
 

Valnøttvafler

6 Egg

3 ss Steviosa

2 dl Kokosmelk light

5-6 ss kvernet Valnøtter

2 ts Bakepulver

1 ts Vaniljepulver

1 ts Kardemomme

2 ss Fiberhusk

 

FREMGANGSMÅTE

1. Pisk eggene sammen med steviosa, til sukkeret er oppløst..

2. Bland inn de tørre ingrediensene.

3. Tilsett tilslutt  kokosmelken og rør alt godt sammen.

4. La røren stå å svelle i 10 min.

5. Stekes med masse smør

 

SAMSUNG CSC
 

TIPS!

– Valnøttmel kan enkelt lages med en stavmikser, eller bytte ut mot mandelmel.

– Steviosa kan byttes ut med f.eks kokosblomstsukker eller annen søtning.

– Kokosmelk kan byttes ut mot annen melk eller fløte.

 

 

#vafler#lavkarbo#melkefri#glutenfri#sukkerfri#utengjær#
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg