Kosedag med supercookies

SAMSUNG CSC
 

Hei dere!

I skrivende stund sitter jeg å nyter disse herlige cookisene. NAM! 😀 Jeg lagde en dobbel porsjon i går kveld ( natt;). De var rett og slett super gode!

Supercookies 

2 Egg

4 -5 toppet ts Steviosa

20 g Sukringold

130 g Havregryn, glutenfri

1 dl Havremel, glutenfri

1 liten klype Himalayasalt

100 g Cocosa

2-3 ss Gojibær

1-2 ss hakket Mandler

 

SAMSUNG CSC

 

FREMGANGSMÅTE

1. Pisk eggene med steviosa og sukringold, til sukkeret har løst seg opp.

2. Smelt cocosa og avkjøl.

3. Rør inn salt, havregryn og gojibær i eggblandingen, og bland inn smeltet cocosa.

4. Lag små topper på et bakepapirkledd stekebrett i ønsket størrelse, og strø over hakket mandler.

5. Sett i forvarmet oven på 160, og stek i ca 20 min til de har blitt gyldne.

6. Avkjøl på rist.

 

TIPS!

– Havremel lager jeg selv ved å kjøre havregryn med en stavmikser.

– Steviosa og sukringold kan helt sikkert byttes ut mot annet søtning, bare smak deg frem.

– Tilsett gjerne litt hakket Atkins sjokolade i deigen, da får du skikkelig sjokoladecookies! 😀

– Server gjerne med litt ekstra gojibær.

– Oppskriften gir ca 15 små eller 8 store cookies.

– Obs! Steketiden avhenger av størrelsen, følg med underveis!

 

SAMSUNG CSC
 

Selvom klokken ble alt for mye før jeg kom meg i seng, har jeg allerede rukket å sitte i tannlegestolen og flere ærend er unnagjort. * klapp på skuldra *. – Jeg elsker produktive dager! Videre går dagen med til gjøremål jeg rett og slett ikke rekker de dagene jeg er i Oslo. Håper dere har en fin dag! Vi snakkes  ♥

 

#cookies#sukkerfri#melkefri#glutenfri#lavkarbo#kjeks#kaker#mat#helse#kosthold#ernæring#sunt
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg