Cocosa i smoothie

SAMSUNG CSC
 

Er du lei av at kokosolje klumper seg i smoothie?… Med et enkelt tips kan dette lett unngås.

Når jeg lager smoothie bruker jeg som regel egg, vann eller melk, ihvertfall noe flytende…

  • Smelter du kokosoljen på lav temperatur først og deretter blander sammen med helt egg/eggeplomme/eggehvitte og vann eller melk i en blender unngår du at kokosoljen klumper seg. Videre kan du tilsette resten av ingrediensene, og vips,  NO klumper! 😀

 

SAMSUNG CSC
 

Jeg bruker økologisk kokosolje, Cocosa Extra Virgin fra SOMA, som er en god konsentrert energikilde til mellomlange fettsyrer. Fettsyrene er delvis vannløslige og er derfor lettere å fordøye enn annet fett. Perfekt for meg og dere som sliter med magen.;

Visste du at fett er en kilde til langvarig energi? I motsetning til høyglykemiske karbohydrater som gir rask blodsukkerstigning, og skaper ubalanse i blodsukkeret? Jeg er opptatt av å få i meg gode fettkilder, og cocosa er en av mine favoritter.

 

SAMSUNG CSC

 

BLÅBÆRSMOOTHIE

2 porsjoner.

1 egg

2 ss Cocosa

1 dl Vann

1 dl Mandelmelk

300 g Frosne Blåbær

1/2 Avokado

Saften av 1 Appelsin

1 ts Linfrø

1-2 ts Steviosa

 

TOPPING

Kokosflak

Kakaonibs

 

FREMGANGSMÅTE

1. Smelt cocosa på lav varme.

2. Bland sammen egg, vann og cocosa i en blender.

3. Tilsett resten av ingrediensene og miks godt sammen.

4. Topp med kokosflak og kakaonibs.

 

SAMSUNG CSC

Nam! Helt nydelig! Cocosa gir en ekstra fyldig og kremet smak i smoothien. ♥ Med denne ønsker jeg dere en ekstra flott dag!

 

#cocosa#smoothie#lavkarbo#fettsyrer# mat#helse#kosthold#ernæring#kokosolje#sunt
1 kommentar
    1. Hei 😊 Det høres lett, spennende og godt å prøve og ikke minst fint for kroppen! Men er dette noe barn også kan trygt spise fra f.eks. 2 års alderen?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg