Det gikk som det gikk…

God kveld fra meg! ♥

Dagen i går gikk egentlig veldig bra! Jeg skal ærlig innrømme at jeg gruet meg en del til praksisprøven. 

Vi hadde nøyaktig 2 t og 5 minutter på oss, der vi skulle følge full prosedyre. Ryggmassasje, rens, hudanalyse, farge av vipper og bryn + napp, peeling med forbehandlingsapparat, ansiktsmassasje etterfulgt av blandemaske. Hvert steg hadde hver sin tidsbegrensning, så her gjaldt det å holde tunga rett i munnen!

Jeg behandlet en dame på 60 år, og det hadde jeg faktisk aldri gjort før. Heldigvis gikk det veldig bra! Klienten min sovnet flere ganger fordi hun syntes det var så avslappende og deilig, hahaha. 😀 –Jeg må innrømme at jeg gjør det ofte selv når vi gjør behandlinger på hverandre i klassen, hehehe.;) Heldigvis er jeg ikke den eneste, og det er vel fordi skoledagen er såpass sent på kvelden.

Det var litt skummelt å skulle farge bryn og vipper på en i den alderen, men fargen ble perfekt og både læreren, klienten og jeg ble veldig fornøyde.

Undereveis ble vi stilt en del spørsmål om alt fra hvorfor vi gjør sånn og sånn samt ingredienser og virkestoffer i produkter og apparater. Jeg svarte riktig på alt, men læreren savnet det lille ekstra. Jeg leverte et utfyllende analysekort hvor jeg hadde gått veldig i detalj, men desverre sa jeg ikke alt utfyllende nok når læreren spurte underveis i behandlingen. Dette fikk jeg et lite trekk for, og topp karakteren gikk forbi meg. 🙁 

Jeg kjenner jeg merket en del på frustrasjonen, for dette er meg i ett nøtteskall! ” Jeg kan og vet det, men hode og munn henger ikke alltid like godt med”.

Jeg VET dette er typisk ME, og det er derfor jeg blir så frustrert av meg selv! Det er i slike situasjoner sykdommen ødelegger for meg!

Jeg vet jeg burde være fornøyd (!), ingen i klassen fikk toppkarakter, og nest best er bra, dessverre bare ikke perfekt! 

Det POSITIVE er at jeg vet hva jeg må jobbe med, og jeg har noe å strekke meg ut etter. Det er viktig å se det positive i alt, og det holder jeg fast på!

 

SAMSUNG CSC

Nå skal jeg kose meg med hjemmelaget Ferrero Rocher , før jeg putter hode i bøkene igjen. På mandag er det den skriftlige delen som skal til pers. Både Anatomi, dermatologi, ergonomi + praksisrelaterte fag.


 

Har du kommet i gang med julebaksten (?) 😀

Trenger du litt inspirasjon til sunne alternativer kan du se her:

BOUNTY

 

KOKOSMAKRONER

 

PEPPERKAKER

 

Ha en fin kveld! ♥

#eksamen#karrakter#julebakst#ferrerorocher#pepperkaker#bounty#kokosmakroner#sukkerfri#melkefri#glutenfri
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg