1. Desember med pepperkakegrøt


 

God førjulstid kjære lesere ♥

I dag har jeg blitt overfylt med julestemning! Jeg er så heldig at jeg i år også våknet opp til en stor flott pakkekalender fra mamma! 😀 ( Bortskjemt?)…

Tusen takk mamma! Du er god! :*

 

(kalender fra mamma)

Etter at jeg ble voksen selv har jeg laget det til tradisjon å gi en kalender tilbake. Det blir en felles kalender til mamma og pappa. som jeg fyller med div godt de liker og noen gaver som er til felles bruk. 

Du har sikkert hørt at det er en større lykke å gi enn å få, og det er det faktisk! Hvor koselig er det ikke å glede en person du syntes fortjener det litt ekstra.

 


 

For å toppe julestemningen max, lagde jeg pepperkakegrøt til frokost. Herlighet så godt! 😀

Anbefales hvis du ikke har smakt det før . En deilig vri på den tradisjonelle havregrøten;)

 

HAVREGRØT

1 dl Havregryn, glutenfri

1 dl Melk

1,5 dl Vann

1 ts Stevia

(  1 eggehvitte  evt 1 helt egg, kan sløfes)

 

PEPPERKAKEKRYDDER

2 ts Kanel

1 ts Kardemomme

1/2 ts Nellik

1/2 ts Ingefær

1 liten klype Pepper

 

FREMGANGSMÅTE

Bland alle ingrediensene utenom evt eggehvitte i en kaserolle og kok opp under omrøring.

På slutten av koketiden tilsett eggehvitten og rør den godt inn. – Dette gjør grøten stor og luftig samtidig som det øker proteininnholdet i måltidet.

 

TOPP gjerne med en smørklatt og hakket nøtter.

 

 
 

#pepperkakegrøt#julestemning#1desember#havregrøt#pakkekalender#gavekalender#pakkekalender#frokost#jul#egg#bløtkoktegg#gave
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg