Havre og vaniljelapper


 

Denne helgen har jeg satt av dagene til intensiv lesing! -Utrolig deilig følelse når man føler man har litt oversikt og faktisk kan det man leser om. 🙂 

For dere der ute som tror det å bli hudteraput er enkelt og at vi ikke gjør annet enn å leke med huden og sminke, tro om igjen! Her har vi blandt annet både anatomi, fysologi og dermatologi i tilegg til alle de praksisrelaterte fagene som vi også har teoridel! (For å ikke snakke om alle de over 180 hudpleieproduktene vi har  med vanskelige navn, som vi må kunne både ingredienser og virkestoffer.)…

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke viste helt hva jeg gikk til, men jeg elsker at det er såpass dypde i fagene, nerden i meg koser seg med pugging av musker og skjelett på latin;) hehehe..

I all lesingen merker jeg at det er ekstra viktig med god påfyll av næring til både hjerne og kropp. Til enkel lunsj i dag laget jeg derfor havre-og vaniljelapper med hjemmelaget syltetøy, NAM!:D

LAPPER

2 egg

30 g Havremel + 1 ss havregryn

25 g Vaniljeprotein

1/2 ts Bakepulver

1-2 ts Kanel

Litt melk til passe konsistens.

Fremgangsmåte:

Bland alt sammen i en bolle og spe med melk til passe konsistens. Stek  deretter lappene i en smurt panne.

Topp med syltetøy eller det du måtte like best.:)

 

Ha en fin lørdag dere!♥

2 kommentarer
    1. Angela: Havremel kan du lage selv:D Det gjør alltid jeg! Ha havregryn i en fodprosessor og kjør til u har fått fint mel 🙂 Lett som bare det, og billigere også 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg