Vafler med pålegg

 


 

Dagene jeg kjenner jeg er litt lei brødmat tyr jeg ofte til vafler i steden. Etter min mening et utmerket alternativ til brødskiven eller knekkebrødet! – Vaflene metter godt og gir energi til dagen. Jeg lager vaflene uten noe form for søtning, som gjør at de egner seg til alt av pålegg. Rull gjerne vaflene sammen og ha de med i matboksen.

OPPSKRIFT  5 VAFLER

2 Egg

3 ss Yoghurt, melkefritt alternativ

0,5 dl Melk, melkefritt alternativ evt vann.

1 ss Olje

5 ss Havregryn, glutenfrie

2 ts Sesammel

1 klype Himalayasalt

1/2 ts Bakepulver

Fremgangsmåte:

1.Pisk eggene lett sammen for hånd i en bolle og bland inn de våte  ingrediensene. 

2.Sikt deretter inn de tørre ingrediensene og bland alt godt sammen.

3.La røren stå å svelle i 12-15 min.

4.Varm opp vaffeljernet å stek med litt smør (gjerne cocosa), avkjøl på rist.

 

Tips!

– Tilsett vaniljepulver og evt søtning for søtere vafler.

– Yoghurt kan byttes ut mot most banan.

– Avkjøl vaflene helt og ha med som niste.

– Lag gjerne dobbel porsjon, disse forsvinner fort! 😉

 

 

 

#vafler#vaffel#sunt#mat#kosthold#helse#ernæring#melkefri#glutenfri#sukkerfri
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg