Low Carb Pumpkin Spice Latte


 

HAPPY HALLOWEEN! 

Enten du har planer for kvelden/dagen vil jeg dele en super Latte oppskrift som får deg i skikkelig halloween stemning! 😀 Denne smaker utrolig godt, og jeg hadde ikke trodd at den kun består av sunne ingredienser hvis jeg ikke hadde laget den selv .;)

Du trenger til 2 porsjoner:

4 dl Fløte, eller kokosmelk- den tykke delen

4 dl Kaffe, sterk ferdig traktet

6 ss Gresskarpure, hjemmelaget eller fra boks ( jeg kjøpte på Meny)

4 ss Steviosa

2 ts “Gresskar krydder”

1 klype Muskatnøtt

Krem til topping.

Fremgangsmåte:

Start med å lage Gresskarkrydder:

1ts Kanel

1/2 ts ingefær

1/4 ts “Alt i ett” Krydderblanding, jeg bruker den fra Toro som er glutenfri

1/4 ts Muskatnøtt

Bland deretter resten av ingrediensene sammen med kryddermiksen + en ekstra klype muskatnøtt i en blender og mix sammen til kremet konsistens. Topp gjerne med pisket fløte og kanel.

Tips!

– For helt melkefri variant bruker jeg kokosmelk i latten og soyafløte til topping.

– Steviosa kan byttes ut med annen søtning, men smak til.

 

Håper dere har en “skummel” og fin dag! ♥

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg