OPPSKRIFT:RUNDSTYKKER

 

Lavkarbo selvfølgelig!

Flere enn meg som da dere var barn pleide å dele brødskiva i 4 for å smake på mest mulig forskjellig pålegg til et måltid? Haha;) Det gjorde alltid jeg! Jeg kaller det “tapas menneske”, – oss som har alt for mange komponenter som kanskje egentlig ikke passer sammen på tallerken samtidig… 

Sånn er jeg fortsatt, ikke like ille, men bruker kanskje mer pålegg som passer sammen nå. Jeg liker derfor å lage små rundstykker fremfor store slik at mange kan spise flere med forskjellige godsaker på.:)

 Til 12 små stykker

4 Egg

2 Eggehvitter

5 dl kokosmelk eller annen melk

100 g Mandelmel, fettredusert

80 g Sesammel

60 g Havregryn, glutenfri

4 ss Fiberhusk

3 ts Bakepulver

2 ts himalayasalt

4 ts Sukrin Gold

4 ss Gresskarkjerner

4 ss Solsikkekjerner

Fremgangsmåte:

Bland alle de tørre ingrediensene i en bolle, og ha i grovhakket solsikkekjerner og gresskarkjerner. Ha egg , eggehvitte og 1 dl melk i en annen bolle og pisk lett sammen. Ha deretter i de tørre ingrediensene og mix sammen, spe med litt og litt melk om gangen og rør godt til du får en deig. Den er litt klissette, men det er sånn den skal være. La deigen stå svelle i noen minutter før du deler deigen i 12 og former små rundstykker i hånden med hjelp av en spiseskje, og legg på et bakepapirkledd stekebrett. Pensle med litt melk og strø gjerne litt kjerner på toppen.

Sett midt i ovnen og stek på 180 grader i ca 30 min.

Avkjøl litt på rist før du serverer. 

#rundstykker#lavkarbo#sunt#mat#helse#kosthold#ernæring#oppskrift#protein
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg