LAVKARBO NØTTEBAR


 

 

Nå som jeg har startet på skolen igjen og er på farten store deler av dagen og hele kvelden, har jeg savnet et rask mellommåltids alternativ som er lett å ha med seg. Det blir fort dyrt å skulle handle mat hver dag…Jeg har blitt stor fan av disse barene, som metter godt og gir energi på en god måte uten at man får høy blodsukkerstigning.

 

Barene er allergivennlig, naturlig glutenfri, melkefri, uten sukker, gjær, egg eller soya.

3 stk store barer

100 g Valnøtter, grov hakket

50 g Gresskarkjerner

25 g Gojibær

2 ts Linfrø

2 ts Hampprotein

1 ts Fiberhusk

1 ss Yaconsirup

2 ss Cocosa,smeltet

1-2 ss Kokosblomstsukker

 

Fremgangsmåte:

Ha de tørre ingrediensene sammen i en bolle. Rør lett sammen smeltet cocosa og yaconsirup, og hell blandingen over de tørre ingrediensene og bland godt sammen.

Form tre barer på et bakepapirkledd stekebrett og stek midt i ovnen på 170 grader i ca 15 min.

Avkjøl helt på en rist, men behold bakepapiret under .

 

Tips!

-Valnøtter kan byttes ut mot andre nøtter f.eks mandler, cashewnøtter eller paranøtter. Bruk  gjerne 50/50 av to typer.

-Gresskarkjerner kan byttes ut mot andre kjerner f.eks solsikkekjerner

-Hampprotein kan byttes ut med erteprotein eller for annen smak f.eks sjokoladeproteinpulver.

-Yaconsirup  kan byttes ut mot agavesirup eller honning. 

-Kokosblomstsukker kan byttes ut mot f.eks sukrin,steviosa, sukringold eller annen søtning.

2 kommentarer
    1. AnnEvy: Hei, nei det har jeg ikke.. Som jeg har skrevet om tidligere teller jeg ikke kalorier. Jeg vet at denne oppskriften er proppet med masse næring som sunne fettsyrer, vitaminer og mineraler, som Omgea 3 og 6 som du får fra blant annet valnøttene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg