KREMET KYLLINGSUPPE

 


 

Jeg var på bryllup i helgen til ei god vennine. Vakrere brud skal man lete lenge etter!… Jeg våknet opp dagen etter å kjente at jeg har litt dårlig imunforsvar og at jeg brygger på den typiske høstforkjørelsen. Jeg er heldigvis litt bedre i dag å satser på at det går fort over!

I dag ble det derfor middag til lunsj før jeg skal på skolen. En god og varm suppe smaker ekstra godt når man føler seg litt uggen!

 

Oppskriften er helt melkefri, glutenfri,og sukkerfri. En skikkelig lavkarbo vinner!  
 

Du trenger  til 3-4 porsjoner:

1 Hel rå kylling –  du kan selvfølgeig kjøpe ferdig grillet også

– + krydder og smør ( melkefritt)

6 dl kokosmelk

1 Løk, gul

1 Paprika. rød

1 Chilli, rød

2 ts Karri

2 ts Karripasta

3 ts Gurkemeie

1 Kjøttbuljong + 1/2 dl vann

1 ts Salt

1/2 ts pepper

1 Lime

Fersk hakket koriander

 

Fremgangsmåte:

Start med å pensle kyllingen med smør og krydre den godt med de krydrene du vil og urter. – jeg brukte de samme krydrene som i resten av oppskriften. Stek i ovnen på 180 grader i ca 1 time og 15 min. Til 68 °C, midt i brystet. Avkjøl litt før du begynner å rense kyllingen, å dele den i strimler…. 

Ha olivenolje sammen med hakket løk, paprika, chili og karri i en stekepanne of surr sammen til løken blir blank.
Hell kokosmelken over i en gryte og varm den opp. Ha deretter i karripasta, kutblandet kjøttbuljong, salt, pepper, gurkemeie og revet limeskall + saften av 1 lime i melken, og bland godt sammen. Ha i grønnsakene og la det koke i noen minutter. 

Til servering, bland inn fersk koriander i suppen, legg deretter godt med kylling i porsjonsskåler og hell suppe i skålene.

#middag#lavkarbo#kylling#kyllingsuppe#utenmelk#utengluten#utensukker#lavkarbosuppe#melkefri#sukkerfri#glutenfri
2 kommentarer
    1. Wow! Denne kyllingsuppen må være den beste jeg har smakt<3 Overgår det meste jeg kjenner til av supper. Anbefales!
      ( Jeg sløyfet gurkemeie, koriander og karripasta, likevell helt fantastisk;) )

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg