FROKOST INSPO:EPLE OG AVOKADO

MITT NYE FAVORITT PÅLEGG! 😀

 

Nye litt rare matkombinasjoner oppstår gjerne når man minst forventer/ planlegger det, – og gjerne når kjøleskapet så og si er tomt!… Noen som kjenner seg igjen?

I det siste har jeg fått skikkelig smaken på eple og avokado på brødskiva, etter en dag det var det eneste spiselig jeg hadde tilgjenglig! Note to my self ” Ulempen med å handle litt hver dag, ikke bare er det dyrt, men glemmer man butikken en dag ender man opp med å ikke ha noe særlig i kjøleskapet! “…

Så nå sitter jeg her med frokosten min etter en vel endt nattevakt som resepsjonist på et konferansesenter. Klokken er bikket over 08.15, og jeg er lys våken (!Ehhh, not! ) MEN frokost må man ha!


 

 

Du trenger:

2 skiver lavkarbøbrød oppskrift kan du se her 

1/2 gult eple i skiver ( smaker sikkert godt med grønt og rødt også)

1/2 avokado i skiver

5-6 Blåbær

pepper

sitrondråper

 

Fremgansmåte:

Legg eple og avokadoskiver på et stykke brød. Ha på litt sitron, pepper, og topp med ferske blåbær. 

Du kan selvfølgelig ha smør på brødet, men jeg syntes ikke man trenger det når man har på avokado som blir litt kremet i konsistensen.

  

Har du noen rare matkombinasjoner? Fortell meg gjerne om dem 🙂

Nå er det “natta” for min del 🙂 Smil Marisol

 

#eple#avokado#lavkarbobrød#matkombinasjoner#mat#helse#kosthold#ernæring#lavkarbo#oppskrift
4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg