OPPSKRIFT; HIRSEGRØT

Genser Bik Bok Her Topp Bik Bok Her

God formiddag!

I skrivende stund sitter jeg å nyter en deilig “frokost”:) uken har vært lang og gått i ett fra start til slutt. Så i dag tok jeg en ekstra lang morgen hvor jeg absolutt ikke gjorde noen ting, haha, etterfulgt av en lang varm dusj:-)

Hirsegrøt 1 porsjon

1 dl hirseflak

3 dl melk ( soya, ris, mandel osv,eller vann)

1 klype salt

Fremgangsmåte

Kok opp melken og strø over hirseflak og rør sammen, la grøten koke i ca 10 minutter under stadig omrøring. Smak til med en liten klype salt.

Server gjerne med

Bær ( jeg bruke frosne bringebær)

Hakka nøtter ( jeg brukte paranøtter)

Kanel

Steviosa

Evt en klatt melkefri smør.

Hirse er en av de eldste kornsortene som finnes, og den er naturlig glutenfri.

Hirseflak har masse god næring i seg og er perfekt til en næringsrik frokost.

Smil Marisol:)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg