OPPSKRIFT: MIDDAG PÅ 1-2-3

Jeg har fått spørsmål om jeg kan legge ut litt flere middags oppskrifter, så det skal jeg gjerne gjøre:)

Må ærlig innrømme at jeg ikke spiser varm middag hver dag. Jeg er et “frokost” menneske og spiser gjerne smoothie, grøt og tykke lapper og melkemat til middag hvis jeg rett og slett ikke gidder å lage mat 😉

Jeg har tatt det til meg , og skal vli flinke til å lage ordentlig middag:)

Starter med en kjøttdeig/karbonadedeig rett med masse smak i.

Til 2-3 porsjoner

600 g kjøttdeig/ karbonadedeig ( kyllingkjøttdeig kan sikkert også brukes)

Olje til steking

1/2 Ny kål

1/2 rød paprika

2 klyper salt

1 ts pepper

4 ts paprikapulver

1 ts chillipulver

1/3 flaske glutenfri soyasaus

2 dl vann

2 ss rømme (vanlig eller av soya)

Fremgangsmåte

Brun kjøttdeigen i en stekepanne med olje.

Skjær kålen i srimler å tilsett i kjøttdeigen sammen med paprika.

Ha isalt, pepper, paprikapulver, chillipulver ,soyasaus og vann og la retten småsurre under lokk i 10 minutter.

Smak til å ha gjerne mer soyasaus og krydder i.

Rør inn rømmen like før servering.

Tips!

Lager du denne til hele familien kan du gjerne servere ris ved siden. Blad gjerne inn soyasaus i risen, da blir det ekstra godt

10 kommentarer

Siste innlegg