SUNNE SALTET CASHEWNØTTER

Ja, som overskriften sier… i påsken ble det litt for mye nøtter fra pose på meg, og det merkes både på energien og allergien.

Som jeg har skrevet tidligere så tåler jeg ikke for mye fett av gangen, og hvertfall ikke harske oljer. Men nøtter er jo så godt, og litt innimellom er helt greit!

Derfor tenkte jeg at jeg like godt kunne lage en sunnere variant.

Du trenger:

Cashewnøtter

Ekstra virgin kokosolje

Himalayasalt

 

Fremgangsmåte

Smelt kokosolje i en bolle og ha in nøtter. Ha det deretter utover et bakepapir og strø himalayasalt over. Sett i ovnen på 200 grader til de har fått litt farge og blitt litt sprø.

De blir litt klissette, men kan fint oppbevares i romtemperatur i flere dager.

 

Håper alle har en fin start på dagen!

 

#nøtter#cashewnøtter#himalayasalt#sunt#enkelt#lavkarbo#mat#oppskrift#lchf
4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg