MELKEFRI “POTETSALAT”

Starten på grillsesongen og hva er vel bedre enn hjemmelaget potetsalat som tilbehør (?)…

Skal du ut på tur eller grille hjemme i dag, passer det perfekt…

Jeg mikset sammen en lavkarbo variant som også er melkefri.

 

 

Du trenger

1 stor selerirot

2 store poteter ( kan sløyfes)

1 liten gul løk

6 ss majones

2-3 ss Sour supreme soyarømme (eller vanlig seterrømme hvis du tåler melk)

6 sitrondråper

1-2 ts1 ts dijon sennep

2 klyper himalayasalt

1 klype pepper

1 ts hvitløkslpulver (ikke hvitlkøssalt)

1 klype ts muskattnøtt

1 ts eddik

fersk persille

Fremgangsmåte

Start med  å rense persilleroten og potetn, og kok de møre i ca 20-30 minutter. Kutt den så i store terninger og avkjøl.

Fin hakk løken og sett til side.

Bland sammen majones,rømme,sitron,eddik,sennep,salt og pepper. Smak så til med hvitløkspulver, muskattnøtt og persille.

Ha i den finhakkede løken og selerirot terningene, og bland sammen.

Tips!

-For en lavkarbo variant sløyf poteten, jeg lagde til familien og brukt litt potet.

– Husk å smak til underveis hvis du vil ha den mildere eller sterkere.

 

#lavkarbo#potetsalat#selerisalat#melkefri#glutenfri#sukkerfri#suntoggodt#sunt#grillmat#påske#tur
2 kommentarer
    1. Hei, jeg har lest bloggen din utrolig lenge, men har aldri lagt igjen en kommentar. Så jeg tenkte altså at det var på tide. For det første så elsker jeg måten bloggen din har utviklet seg på. De emnene du skriver om å generelt måten du formulerer deg på liker jeg veldig godt. Jeg syntes du er utrolig vakker, og tenkte at jeg rett å slett bare måtte si det!
      Keep up the good work!
      Beklager for at jeg kanskje virker litt rar..? Men det har seg slik at jeg har hatt ekstrem angst i mange år! Sosial angst for å være mer konkret. Har derfor vært litt redd for å kommentere blogger med mitt navn og ikke minst min blogg, men denne helgen bestemte jeg meg endelig for å prøve.. Jeg har vel egentlig litt angst for at folk skal klikke seg innpå bloggen min. Men det er ikke meningen å skrive om dette i DITT kommentarfelt, er bare det at jeg blir så fort revet med, men jeg har skrevet et helt eget innlegg om angsten på bloggen min da (oppe i menyen under “historien om angsten min) 🙂 Slik at dere som ikke forstår hvordan dette kan være skummelt for meg lettere kan skjønne det.
      Jeg håper at du har hatt en kjempe fin påske så langt, og at du koser deg i massevis de siste dagene! Kleem <3

    2. Linn Therese: Hei så koselig at du endelig har lagt igjen en hilsen, det setter jeg stor pris på:)
      litt ekstra gøy at du liker måten jeg skriver og formulerer meg på, for jeg nemmelig vært så lite på skolen helt fra barneskolen pga sykdom, så føler jeg ikke kan norsk skrivng 😉 hehe!

      Leit å høre at du sliter med angst, det er ikke noe lett å ha!
      Så bra du prøver å komme ut av komforsonen, og jobbe med det. Jeg heier på deg og ønsker deg lykke til og alt godt videre!!
      Håprt du har hatt en flott påske!
      Må ta en tur innom bloggen din 🙂

      klem fra meg!:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg