PALEO RUNDSTYKKER

Enkle rundstykker laget på 1 2 3 !

Som samtidig er lavkarbo og paleo:)….

 

Paleo rundstykker

– 4 store eller 8 små –

1 dl sesammel

2 dl kokosmel

1/2 dl knuste linfrø

1/2 dl grovhakket solsikkefrø

2 dl kokosmelk light

1 ss nøytral olje

1 ts fiberhusk

1/2 ts salt

Sesamfrø til pynt

 

FREMGANGSMÅTE

 

1.Bland de tørre ingrediensene sammen i en bolle og sett til side.

2. Pisk egg og kokosmelk lett sammen i en annen bolle, og sikt deretter inn de tørre ngrediense og bland sammen.

3. Ha tilslutt i oljen og rør godt videre.

4. Form små eller store ryndstykker og ha på et bakepapirkledd stekeplate og trykk de flate ned med en våt skje på toppen og strø over sesamfrø.

.Stek på 225 grader i ca 20 minutter.

Dette er skikkelig kose stykker. Kan spises alene med bare smør ( melkefritt),eller ekstra godt med sunkerfritt syltetøy på.Nam! (-:

 

Kan tenkte meg disse er perfekt ved siden av suppe også,så det må jeg prøve neste gang.:)

Håper alle har en god start på uken! Husk å ta sunne valg;-)

 

 

 

#paleo #sundstykker #brød #bakst
8 kommentarer
    1. Disse så gode ut! Skal absolutt prøves 🙂 kom over bloggen din helt tilfeldig da jeg surret rundt på instagram, og må bare si jeg er veldig glad for det! Har bladd med gjennom mange av innleggene dine nå, og du har gitt meg litt ny inspirasjon på kjøkkenet! Etter er halvt år på lavkarbo med melke- og gluten intoleranse trengs det et friskt pust i matvanene innimellom. Tusen takk! 🙂

    2. Lena Marie: Å, så hyggelig å høre! :):) håper oppskriftene faller i smak! Ikke så lett med lavkarbo + melkefritt og glutenfritt. Er lett å gå i samme vaner ,kjenner jeg godt til.
      Lykke til videre. Gi meg gjerne tilbakemelding på det du prøver:):) ha en flott dag!

    3. Hei! hvor stor mengde kikertmel feks må man bruke hvis man bytter det ut med kokosmel? (har ikke kokosmel)

    4. Ingrid: Hei! Kokosmel trekker til seg mye mer væske enn kikertmel, så her må du prøve deg frem med litt og litt av gangen til du får en passe deig. Lengde siden jeg har laget disse nå så husker ikke helt i farten, men vil tro nesten det dobbelte…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg