LUNSJ SCONES

God søndag!

Først må jeg takke for alle de positive tilbakemeldingene jeg har fått etter interjuvet med Drammens Tidene. Jeg trodde faktisk ikke så mange kom til å lese det, jeg trodde det bare skulle stå på dt.no og tenkte ikke over at de ville legge det ut på facebook også….

Det ble masse positiv respons, og det betyr mye når man blottlegger livet sånn.så takk for det!:)

Grunnen til at jeg sa ja til intervjuet var i håp om at det kan være til hjelp for noen enten ME -syke eller mennesker med matallergi eller som er i en lignende situasjon.

Hele intervjuet kan du lese Her .:)


 

Siden jeg har spist Fastelavns boller i tre dager nå ( oppskrift Her )

Ble det en ny oppskrift på grove mektige scones i dag i steden.

Lunsj scones

50 g mandelmel

25 g sesammel

30 g kokosmel

25 g sesamfrø

25 g solsikkekjerner (kan utelates

1 ss linfrø (kan utelates)

1 egg

2 eggehvitter ( kan bruke 1 helt egg i steden)

1 dl vann

1/2 dl kokosmelk

1 ss smeltet kokosolje ( kan erstates med 1 ss smeltet smør eller annen olje)

1 ts salt

2 ts bakepulver

2 ss sukrin

 

FREMGANGSMÅTE

1. Kjør solsikkefrø og sesamfrø i en blender til grovt mel. Ha det så i en bakebolle sammen med resten av ingrediensene og bland det godt sammen.

2. La deigen ligge å hvile i ca 10 minutter før du fortsetter. I mellomtiden sett ovnen på 200 grader , og kle et stekebrett med bakepapir.

3. Når deigen er klar hell den ut midt på stekebrettet og trykk den ut med henndene til ønsket form. Deigen er litt klissette, men det er sånn den skal være.

4.Strø gjerne litt frø på toppen,( det hadde desverre ikke jeg)

5.Stekes i 35-40 minutter. Følg med den siste tiden, steketiden avhenger hvor tykk eller flat deigen er formet.

 

 

#lunsj#scones#sukkerfri#melkefri#glutenfri#suntoggodt#sunnbakst#proteinbakst#protein

#bakst #brød #rundstykker
4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg