LEFT OVER EGG YOLKS

Lurt på hva du skal gjøre med eggeplommer du har til overs?

Jeg Spiser som regel heller mer proteiner enn masse fett i mitt lavkarbo kosthold. Ikke fordi det er “usunt” med fett ,men pga levern min.

Så da ender jeg ofte opp med en hau av eggeplommer, og det er ikke alltid det passer å lage en kake eller vaniljesaus.

Så derfor lager jeg en omelett med eggeplommer og melk ,Da får man i seg masse proteiner i melken og fyller den med andre godsaker også, så jeg ikke får i meg for mye fett.

1 stor lunsj omelett

(Grunn oppskrift)

8 eggeplommer

1 1/2 dl valgfri melk

 

Fyll

Denne gangen brukte jeg

1 neve hakket spinat

Hakket vårløk

1/2 gul løk

1 hakket tomat

5-6 skiver Kalkun skinke

5-6 skiver ost

Krydder

Litt grønt topping

 

Fremgangsmåte

Pisk sammen plommer og melk og ha i krydder.

Hakk tomater, vårløk, løk og spinat og ha i røren.Jeg tok også halvparten av osten og skinken og delte i biter og hadde i. Hell deretter over omeletten i en stor panne på middels varme. ( hvis du ikke vil ha olje i pannen ta en klatt med smør i røren så pleier ikke omeletten å sette seg fast.) Legg deretter resten av ost og skinken på toppen.

Ha et lokk over så blir den fortere ferdig. Topp gjerne med litt grønt.:)

 

Ved at du har melk (gjerne proteinrik) og spinat og kalkun skinke så får du i deg masse proteiner.

Du kan bruke en ekstra lett ost, melkefri ost eller sløyfe den.

Varier med grønnsaker , og har du rester så er dette perfekt kveldsmat eller niste dagen etter:)

 

God helg fra meg!:)

 

#lavkarbo#lowcarb#lunch#lunsj#lunsjomelett#lunchomelet#protein#proteinrik#lavkarbo#suntfett#fettredusert#eggeplommertilovers#eggeplommeoppskrift#eggeplomme#eggeplommer#leftovereggyoks#eggyoks#femomdagen#mattips#lavkarbomat#suntoggodt
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg